Pagina's

zaterdag 30 november 2013

Zwijmelen op zaterdag (2.3)

Meer zwijmelen bij Marja.

In het tweede jaar ga ik er maar weer eens goed tegenaan met een klassieke rocker: Stairway to heaven van Led Zeppelin, een van mijn favoriete bands. Een nummer uit 1971. Sinds 1999 staat het nummer onafgebroken in de Top 2000 op plaats 3, 4 of 5.


Het nummer is vaak gecoverd. Hieronder een versie van Heart, een geweldige uitvoering. Robert Plant, de medeschrijver van het lied, was aanwezig bij onderstaande uitvoering en hij werd er emotioneel van.


Prettig weekeinde.

There's a lady who's sure all that glitters is gold
And she's buying a Stairway to Heaven
When she gets there she knows, if the stores are all closed
With a word she can get what she came for
Ooh, ooh, and she's buying a Stairway to Heaven

There's a sign on the wall but she wants to be sure
'Cause you know sometimes words have two meanings
In a tree by the brook, there's a songbird who sings
Sometimes all of our thoughts are misgiven
Ooh, it makes me wonder
Ooh, it makes me wonder

There's a feeling I get when I look to the west
And my spirit is crying for leaving
In my thoughts I have seen rings of smoke through the trees
And the voices of those who stand looking
Ooh, it makes me wonder
Ooh, it really makes me wonder

And it's whispered that soon if we all call the tune
Then the piper will lead us to reason
And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed now
It's just a spring clean for the May queen
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run
There's still time to change the road you're on
And it makes me wonder

Your head is humming and it won't go, in case you don't know
The piper's calling you to join him
Dear lady, can you hear the wind blow, and did you know
Your Stairway lies on the whispering wind

And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul
There walks a lady we all know
Who shines white light and wants to show
How everything still turns to gold
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll

And she's buying a Stairway to Heaven



14 opmerkingen:

  1. Prachtig nummer. Het nummer is ook opgepikt door mijn zoon van 13. Hij heeft het gedownload op zijn ipod en luistert ernaar als hij niet kan slapen. Leuk. Stukje opvoeding goed gelukt, denk ik dan maar :-)
    Mooie versie van Heart. En mooi om Robert Plant zo geëmotioneerd te zien.
    Genoten! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt weer gauw stemmen voor de Top 2000. Het origineel blijft super klinken. Daarom jammer dat je een alternatief er bij hebt gezet. Kon je geen keus make? *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook die van Heart vind ik goed en ik ben blijkbaar niet de enige gezien de reactie van Robert Plant.

      Verwijderen
  3. Absoluut geweldig!

    Iedere versie heeft zo zijn charme

    fijn weeekenddd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super. Ik vind beide versies indrukwekkend. Dankjewel. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja het staat niet voor niets zo hoog in de top 2000. Blijft geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt prachtig, het blijft mooi deze klassieker. Ik vind de cover van Heart ook mooi hoor!
    Lekker gezwijmeld!
    Een fijn weekend Greet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het 3 keer niks...baal er altijd weer van dat ie er nog steeds in staat hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van sommige klassiekers moet je afblijven,zelfs Heart...
    Het is technisch wel een goede uitvoering maar voor mij is het het origineel wat er met kop en schouders bovenuit steekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De Heart versie is natuurlijk niet slecht, maar het origineel vind ik toch mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig nummer , ik heb genoten Greet.
    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het blijft een geweldig nummer!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik vind ze beide erg goed .En leuk om Robert Plant zo te zien genieten!!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Greet, een hele goede keuze zo tegen het einde van het jaar.
    Zo komen we weer in de stemming voor de top 2000, ik ga gelijk stemmen.
    De andere versie kan evengoed waarderen.
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen