Pagina's

woensdag 15 mei 2013

Bij de tijd

In januari maakte ik een artikel over stekkers. Iemand gaf als reactie: je zou voor de aardigheid eens moeten tellen hoeveel klokken je in huis hebt.

Het leek me een leuk idee, vandaar dit artikel.
Ik denk dat ik er niet zo veel heb, maar het zijn er altijd meer dan je denkt.

Keuken: 1 wandklok
Bijkeuken: 1 wandklok, lekker makkelijk als ik in de tuin bezig ben.
Woonkamer: 1 wandklok,  1 klein klokje op tafel, 1 op het mobieltje, 1 op de laptop en 1 op de desktop.
Slaapkamer: 1 wekkerradio
Totaal dus 8 uurwerken.

In het artikel over stekkers had ik het over het aantal stekkers dat mijn moeder vijftig jaar geleden in huis had.
Toen had ze een horloge en een pendule op de schoorsteen. Dat waren haar uurwerken.
I
Zo'n soort pendule stond er in mijn ouderlijk huis op de schoorsteen.
plaatje van het wereldwijde web
Nu valt het bij mij nog wel mee, denk ik, maar je kunt ook een uurwerk hebben op je horloge, de televisie, de radio, de vaste telefoon, de videorecorder, de dvd-speler, andere geluids- en/of beelddragers, de camera, de magnetron, het fornuis enz. En natuurlijk de uurwerken op de apparatuur van de gezinsleden. Zaken die ik (bijna) allemaal niet heb.

4 opmerkingen:

  1. Leuk. Je merkt het pas echt wanneer de zomertijd ingaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Greet,
    Leuk dit onderwerp. Er hangt er 1 in de woonkamer, 1 in de keuken, 1 op mijn computer, 1 op mijn mobiel. Dan de mobiel van mijn zoon de mobiel van mijn dochter, de wekker/radio op mijn slaapkamer en op de computer van mijn man, dan de laptop van mijn zoon. Wat heb je dan eigenlijk veel uurwerken he hahahahaha.
    Moest gelijk aan mijn vriendin Elly denken, die een klokkentik heeft, Oooh daar hangen er veel aan de muren in haar huis. Maar wel leuk.
    Fijne dag en liefs en dank je wel voor je lieve bemoedigende berichtjes op mijn blogs.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Greet,
    Je bent aardig bij de tijd met al je leuke inspirerende artikelen.
    Als ik goed tel kom ik aan 33 apparaten die de tijd aangeven bij ons in huis.
    Er tikt er geen een helaas, laat staan dat er een pendule door de kamer galmt.
    Met groet van Piet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan klokken aanraden die "gestuurd" worden door die zender in Frankfurt, heb je geen last met de zomer-/wintertijdwissel. (En andersom ook niet ;))

    @Wil
    Een vriendin met een klokkentik... Of bedoel je een tikkende klok :)

    BeantwoordenVerwijderen