Pagina's

maandag 26 augustus 2013

Buren

Buren, altijd goed voor een fikse mopperpartij. Iedereen heeft overlast van en moppert op hen. Heerlijk om te lezen vind ik de site van Beatrijs Ritsema, waar mensen zich ergeren aan zo ongeveer alles wat buren kunnen doen.

Net als iedere echte Nederlander heb ik ook van tijd tot tijd last van buren. En ik doe dan ook lustig mee aan het mopperen.
Een vroegere buurman, een oudere man, bemoeide zich van begin af aan met mij. In zijn ogen kon een gescheiden vrouw het toch niet allemaal weten en ventileerde hij zijn 'wijze raad' bij mij. Dat ging van hoe ik een barbecue moest aansteken tot en met het inrichten van mijn tuin. We hebben een gezamenlijke oprit, dus kon hij alles goed in de gaten houden. Al snel kwam er dus een schutting met een poort. Maar daarover kwam de buurvrouw dan weer klagen. Zij, van nr. 46, keek altijd door mijn tuin naar de vogeltjes van nr. 42. En nu kon dat niet meer! Jammer dan.

Wij hebben een redelijke tuin, 20 x 11 m. Helemaal achterin de tuin had ik een composthoop gemaakt. Dat werd gestimuleerd door de gemeente. 's Zomers gooide ik fruit en groenteresten in de groene container, omdat dat op de composthoop  gaat stinken en vliegen en wespen aantrekt.
Ik moest de composthoop weghalen van buurman van nr. 42.  Toevallig had hij helemaal achter in zijn eigen tuin een zandbak gepland voor zijn kleinkinderen op wie de buren één dag in de week oppassen. En zo'n compostgat was niet leuk voor zijn kleinkinderen. Het moest niet gekker worden! 220 m2 tuin en dan precies daar een zandbak willen maken! En ik moest mijn tuin aanpassen aan zijn kleinkinderen! Nou, mooi niet.

Later heb ik nog heel wat te stellen gehad met de buurvrouw van nr. 46. Zij was weduwe en beginnend dementerend. Dan liep ze zo mijn tuin in en verruïneerde mijn planten omdat ze ze niet mooi vond, of te hoog. Ook mocht ik niet meer mijn eigen oprit op, omdat dat van haar was. Ik moest maar door de voordeur en met mijn fiets door het huis naar achteren naar de schuur gaan. Nou ja, het moet niet gekker worden!

Rare mensen kun je soms hebben. Gelukkig, en daar ben ik echt blij om, heb ik geen geluidsoverlast van de buren.

Maar ik heb toch wel tot twee keer toe, op 2 verschillende adressen, heel bijzondere buurmannen gehad. Dat type mensen kom je gelukkig niet vaak tegen: moordenaars.

Ook wel eens een moordenaar als buurman gehad?

6 opmerkingen:

  1. Er woont een kippenmoordenaar naast ons. Telt dat ook mee?
    Nee, gelukkig hebben wij verder niet veel last van onze buren. Ga je nog wel schrijven over die moordenaars in jouw buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moordenaars...dan vallen mijn vreselijke elke dag aan de auto klussende buren bij in het niet , alhoewel ik wel elke dag van smorgens vroeg tot s avonds laat last van ze heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buren ?? trek me de b.k niet open!! Wel eens een treiterende buurman van 84 gehad die vind dat hij alle recht heeft om lawaai te maken ? Straks word ik nog een moordenares hahaha ''zure'' grijnzzzzzz.Wat doen mensen elkaar aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buren, ach, je hebt ze niet voor het uitkiezen.
    We leven op redelijk goede voet met rechts en goede voet met links maar komen niet over de vloer.
    Maar als we elkaar nodig hebben zijn we er.
    Deurtje verder naar links leuke buurman met invalide zoon en dito vriendin.
    Daarnaast, nee daar ben ik niet wild van. Veel overlast van zijn honden. Daar naast toppie vent.
    Rechts een deurtje verder, Marokkaanse buren, lieve fijne mensen, daar naast een gezin met kinderen. Veel overlast van. Maar goed. We kijken wel hoe het schip strand.
    Moordenaars??? Nee wel criminele (schuin) achter ons.
    Ieder zijn meug zullen we maar denken.
    Knuffie
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. buren, gelukkig heb ik het altijd wel getroffen. Natuurlijk hoor ik wel eens wat, en zij ook weleens van ons maar als dat incidenteel is och waar hebben we het dan over. Het valt me wel op dat mensen die ergens last van hebben al snel en heel vaak ergens 'last'van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen