Pagina's

zaterdag 16 augustus 2014

Zwijmelen op zaterdag (2.30)

Meer zwijmelen bij Marja.

Op 16 augustus 1977 was ik op vakantie in Zweden, in Stockholm meer bepaald. Ik belde met mijn zus in Nederland en hoorde dat Elvis Presley overleden was. Ik was geschokt.
Vandaag is dat dus precies 37 jaar geleden.

Elvis Presley, groot geworden dankzij, maar ook kort gehouden door Dries van Kuijk, beter bekend als colonel Tom Parker.

That's when your heartaches begin is een lied dat Elvis al in 1953 zong.



Prettig weekeinde.

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk om weer eens te horen. Ja, de hele wereld was geschokt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger zwijmelde ik helemaal weg op dit liedje. Heerlijk om weer te horen

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, dat is een echt zwijmelnummer! Bij Elvis denk ik nog vaak aan een heftige ruzie met mijn stiefvader, die niet wou dat ik Elvis hoorde op de radio. Een stiefbroer probeerde te sussen: laat het rusten, volgende week ben je die muziek vergeten. Jaja, de eerste LP die mijn dochter -tig jaren later zelf kocht: Elvis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Velen zullen er vandaag ook bij stilstaan.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtig nummer en ik kende het niet .nooit echt een Elvis fan geweest ,en toch was ik even heel stil bij het bericht van zijn overlijden .
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was een schok, in 1977. De wereld stond even stil.
    Mooi nummer.....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dat was meteen de geboorte van allerlei nep Elvissen in den lande die hun geluk gingen beproeven......wat waren mijn vriendin en ik gebelgd daarover zeg. Wat dachten ze wel niet, er was maar 1 King en dat was Elvis!
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 14 jaar.. op mn slaapkamertje in de retro kleuren oranje bruin groen...daar was ik. Een beetje onder de indruk was ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen