Pagina's

dinsdag 23 april 2013

Pure nostalgie

Vorige week was ik sinds lange tijd weer eens bij de Kringloop en daar vond ik voor 50 cent deze schat.

Het is de 29e druk uit 1930. Met een schat aan liedjes van vroeger. Kent u ze nog? Of heeft u ze nooit geleerd?

Op de grote stille heide:

In 't groene dal, in 't stille dal (gezongen door Nana Mouskouri):

De Zilvervloot:

Vier weverkens:

Eigenlijk valt het me tegen. Van heel veel van die oude liedjes zijn geen filmpjes op YouTube. Wel instrumentaal, maar niet vocaal.

9 opmerkingen:

  1. Leuk!! Ik heb vorig jaar de schoolbibliotheek opgeruimd en ook heel veel oude liederenboeken gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. Ik herinner me dat we tijdens de afwas met oma, moeder en broer stonden te galmen. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een mooie schat! Wij hadden een oudere versie. Rode kaft volgens mij. Ik ken verschillende Hollandse versjes. Wij zongen ze op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo'n boekje te vinden bij de kringloop.Ik heb ze ooit allemaal geleerd op school.De vier weverkens kende ik nog wat zinnetjes van en heel af en toe zing ik dat wel eens
    Groetjes Elisabth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke nostalgie Greet, en natuurlijk ken ik al die liedjes.
    Mijn moeder zong ze altijd als ze druk bezig was !

    een boek van de kringloop...
    Binnenkort wil ik naar de kringloopwinkel van Almkerk omdat ik die zo leuk vind.
    Ze hebben ook een website waar de boeken ook online worden verkocht.
    http://www.kringloopcentrumaltena.nl/BoekenSupplier.aspx

    met echte kringloop prijzen.
    Enig nadeel is dat als je ze op laat sturen je 6.90 moet betalen tot 10 kg.

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zeg, wat een mazzelaar ben jij! Ja, af en toe kun je best nog wel juweeltjes vinden in zo'n Kringloopwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg! Vooral die van de grote heide zong ik vroeger vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hadden ook zo'n bundel thuis! Met een rode kaft. Helaas heb ik geen idee waar die gebleven is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh Greet, wat een heerlijke vondst!!! leuk hé, wij leerden vele van die liedjes op de lagere school!
    PS. zoals je weet had ik gezegd dat ik wat minder ging bloggen, en dat doe ik ook wel, maar ik maak toch graag een ochtendrondje bij mijn favo blogs, met een heerlijk kopje koffie is dat fijn wakker worden ;-)! zo, nu doe ik weer verder met mijn programma, fijne dag en groeten, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen