Pagina's

zaterdag 4 oktober 2014

Zwijmelen op zaterdag (2.35)

Meer zwijmelen bij Marja.

Dit was de Nederlandse Top 40 van 5 oktober 1974, 40 jaar terug dus. Herinnert u ze zich allemaal nog?
1.  Rock your baby George McCrae
2.  The wall street shuffle 10 C.C.
3.  Air disaster// I don't wanna die in an air disaster Albert Hammond
4.  Gigi l'amoroso - gigi l'amour Dalida
5.  Auf wiedersehn Demis Roussos
6.  In the summernight Teach In
7.  Man of action The Les Reed Orchestra
8.  I shot the sheriff Eric Clapton
9.  Clap for the wolfman The Guess Who
10. Swinging on a star Spooky & Sue
11. I'm leaving it (all) up to you Donny & Marie Osmond
12. Een kind zonder moeder Mieke
13. Tonight Rubettes
14. Veronica, sorry Peter en Zijn Rockets
15. Father john Lemming
16. Can't get enough of your love, babe Barry White
17. Kung fu fighting Carl Douglas
18. I've got the music in me The Kiki Dee Band
19. Such a night Ricky Gordon
20. Lady eleanor American Gypsy
21. Your baby ain't your baby anymore Paul Da Vinci
22. C'est moi C. Jerome
23. Kissin' in the back row of the movies The Drifters
24. The hostage Donna Summer
25. Amateur hour Sparks
26. The bandstand Tee-Set
27. Rosita André Moss
28. Friet met mayonaise (gigi l'amoroso) Mike Vincent & DVO Electrogram
29. Another saturday night Cat Stevens
30. Wintertime Kayak
31. One more time Redbone
32. Oh, wat een nacht Hanny en De Rekels
33. Kom, liefste geef me je hand Lenny Kuhr
34. The six teens The Sweet
35. De dronkaard Jan Boezeroen
36. Lady Brotherhood Of Man
37. Mensen zijn je beste vrienden Astrid Nijgh
38. Dodenrit Drs. P.
39. Aber am abend da spielt der zigeuner Cindy & Bert
40. Rock the boat The Hues Corporation

Wat mij opvalt is dat er 8 Nederlandstalige nummers in staan, 2 Duitstalige, 1 Franstalige en 1 Italiaanstalige.

Vier nummers uit deze Top 40 zijn al eerder gezwijmeld:
Rock your baby George McCrae
Veronica, sorry Peter en Zijn Rockets
Rosita André Moss
Dodenrit Drs. P.

Ik  voeg er nu drie aan toe. Wat zou uw keuze zijn?

19. Such a night Ricky Gordon


22. C'est moi C. Jerome

37. Mensen zijn je beste vrienden Astrid Nijgh



Prettig weekeinde.

12 opmerkingen:

  1. herinneren van toen ...nee ik was 11........
    herkennen natuurlijk wel..... enerzijds omdat die muziek gedraaid werd in de discotheek waar ik 's zondags met behulp van een ouder vriendinnetje naar toe ging.... stiekem en zonder toestemming uiteraard...
    herkennen en waarderen....zeker ook, omdat al die liedjes in de loop der jaren in een jeans-show zaten.

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke nummers. Ik kan me helemaal vinden in jouw keuze. Ik herken bijna alles van je lijst. Ik was toen 19.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De meeste nummers plopte automatisch in mijn geheugen op bij het lezen van de titel en de artiest. Een paar niet. Zoals dat van Astrid Nijgh... Na een paar noten dacht ik... Gewoon C'est moi opzetten.. Dat is een leuk nummer...

    Dank voor deze enorme terugblik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je heel de top 40 geplaatst hebt! Ik herken er meer nummers van dan ik verwacht had. Ongelofelijk...wat muziek in een mens boven kan halen. Je hebt me er een plezier meegedaan. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'm leaving it (al) up to youhoehoe ...you desihihide what you're gonna doehoe....zong een klein Bibje in haar prinsessenpyamajurk met een echte microfoon van haar pappa, terwijl het singeltje op de grijze kofferplatenspeler draaide. 1974....7 jaar oud.
    Maar jouw keuzes herinner ik me ook nog wel. De laatste vond ik toen al vreselijk en de eerste , mwah....maar cést moi die zong ik toen ook mee hoor.
    Maar Donnie en Marie Osmond....zucht zwijmel..... :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ehm... Slaap kindje slaap? Ik was twee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhhh... Jerome. Leuk! Heerlijk gezwijmeld. Leuk dat je de lijst geplaatst hebt. Echte nostalgie.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn volgorde van deze 3 zou zijn: 1 Jerome (muzikaal), 2 Nijgh (tekst) en 3 Gordon - maar dan wel Ricky, niet die van Geer en Goor...
    Ik zou uit de hele lijst Drs P. op 1 gezet hebben, en Guess Who en Eric Clapton op een gedeelde 2e plaats.
    Wel een apart idee om de ZOZ zo in te vullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is schandelijk maar ik ken vrijwel geen van de 43 nummers die je hier neerzette. In 1974 was ik pas getrouwd (toen nog wel :-) en ik had kennelijke andere dingen aan mijn hoofd. Geen idee wat ik uit die tijd zou moeten neerzetten. De Beatles waren al uit elkaar, Abba was niet mijn smaak en verder zou ik niks kunnen opnoemen. Tjonge, dat valt me vies van mezelf tegen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken ze bijna allemaal en ik was ook pas (nou ja 1,5 jaar) getrouwd in 1974. Lekkere muziek over het algemeen toch wel. De enige die geen belletje doen rinkelen zijn Father John en Amateur hour.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. !00 % score.
    gouwe ouwe, ik ga voor 1,3 en 8
    leuke lijst, hoeveel staan er nu in de top 2000

    BeantwoordenVerwijderen