Pagina's

zaterdag 29 maart 2014

Zwijmelen op zaterdag (2.13)

Meer zwijmelen bij Marja.

Na een lange pauze maar weer eens gaan zwijmelen. Het blijft toch leuk.

Vroeger, zei de oude vrouw, was het Songfestival nog leuk. Het ging om het liedje, of in goed Nederlands :-), de song. Tegenwoordig gaat het meer om de show en het liedje is eigenlijk bijzaak. Veel glitter en glamour en veel beweging, om over de outfits nog maar niet te spreken. En elk jaar wordt dat alleen maar meer. Ik vraag me bij zoiets altijd af, waar eindigt het?
Tja, het is de moderne tijd en daar hoor je in mee te gaan. Ik dus niet, ik ben afgehaakt toen het liedje het onderspit moest delven.

Wat een verademing is het dan de Nederlandse inzending van dit jaar te horen en te zien. Ik vind het een prachtig lied met een mooie, ietwat trieste tekst, eigenlijk te mooi voor het Eurovisie Songfestival. En dat niet iedereen mijn mening deelt blijkt wel uit de vele kritieken.

Prettig weekeinde.



Calm after the storm lyrics — Common Linnets
Driving in a fast lane
Counting boundary marker signs
The empty seat beside me
Keeps you on my mind
Living in a heartache
There is something I pursue
I can keep on chasing
What I can be for you
Oooo skies are black and blue
Thinking about you
Here in the calm after the storm
Tears on a highway
Water in my eyes
This rain ain’t gonna change us
So I used to cry
I can say I’m sorry
But I don’t wanna lie
I just wanna know if staying
Is better than goodbye
Oooo skies are black and blue
Thinking about you
Here in the calm after the story
Oooo after all that we’ve been through
There ain’t nothin’ new
Here in the calm after the storm
Baby I can find you
Down this broken line
Maybe you can find me
I guess we’ll know in time
Oooo skies are black and blue
Thinking about you
Here in the calm after the storm
There ain’t nothing new
Here in the calm after the storm

11 opmerkingen:

  1. Ook ik vind het prachtig, lekker nummer, geen glitter en glamour maar muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer eens meedoet. Ik vind het een mooi nummer, maar ik ben bang dat het niet hoog zal eindigen. Het songfestival draait om commercie en show tegenwoordig. Fijne lenteweek en vergeet de klok niet te verzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug Greet! Ik hoop dat alles wel goed met je gaat.
    Ben het met je eens hoor, een mooi gevoelig nummer. Ach... we wachten af en Ilse en Waylon staan er helemaal achter en zullen deze ervaring ongetwijfeld fantastisch vinden.
    Een fijn zwijmelweekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap al die kritiek niet hoor, beetje overtrokken.
    Na dat suffe nummer van Anouk van vorig jaar vind ik dit een veel betere inzending. maar goed. Dat is mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je er weer bent, welkom terug dus!

    Verder ben ik het helemaal met je eens, behalve dan dat ik nog wel steeds kijk, mijn nieuwsgierigheid wint het dan toch.

    Het lied vind ik op zich erg mooi maar niet passend bij het ESF, bevrees ook geen winst voor NL dit jaar, maar wie weet krijg ik maar zo ongelijk. \\

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zullen er waarschijnlijk niet mee winnen maar ik vind het echt een heel mooi nummer
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Winnen of niet het is een mooi liedje.
    Fijn weekend
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het wordt mooier als je het vaker hoort. Het blijft ene prachtig nummer, maar of wij winnen?

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig plaatje. Maar ook ik ben verbaasd als het hoog eindigt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fijn dat jouw pauze ook weer voorbij is :-). Dit lied had ik al 1x gehoord op televisie. Ik vind het een prettig geluid.

    ps: ik had twee stoelen gescoord ! Zit heerlijk ben er erg blij mee :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen